torsdag 26 juni 2008

Hoppsan



Jag har tagit studenten, är officiellt arbetslös. Kul? Njae. Håller tummarna för att jag kommer in på Örebro universitet. Och så hoppas jag att Ange och Sofie också kommer in där. Och Robin nästa år om han väljer att läsa vidare och läsa där.

Tommy och jag har firat två år också, för nån dag sedan (24:e). Helt otroligt... Har det gått två år? Ibland tänker jag "Oj vad länge" och ibland så "Har det gått så lite tid?" Jag kan visst inte riktigt bestämma mig för om det gått mycket eller lite tid. Det känns olika. Just nu en helknäpp blandning mellan båda faktiskt, och det är ganska sjukt. Jag träffade honom senast i tisdags och ändå saknar jag honom just precis nu. Det är också lite konstigt ibland, för ibland så vill jag hem och ha lite tid för mig själv men tydligen inte nu. Jag är fortfarande kär i honom, efter två år. Okej, två år är väl inte så vansinnigt mycket egentligen, men mitt första (och förra) förhållande tog slut strax efter två år, men då hade vi glidit isär ett tag innan också. Så det känns ganska bra. Vi hade en helt med "kvalitétstid" i Lysekil och det var hur mysigt som helst. Det kändes skönt, bara vi två (och ingen elektricitet...) och det är sånt man behöver ibland.

Ange har åkt till Peace & Love (åkte tidigare idag) och Robin är hos sin mor i Storfors. Så jag har lite tråkigt. Ska ragga lite på Linda tror jag... tihi. Sen kaaaanske jag borde städa mitt rum, men jag gör nog inte det. Däremot ska jag städa Blackys bur, men inte nu för det är ganska sent. Ah, jag tror jag är hungrig. Och jag hoppas att Tommy har fixat den där datorn och ringer snart...


Put on your armour
ragged after fights
hold up your sword
you're leaving the light
make yourself ready
for the lords of the dark
they'll watch your way
so be cautious, quiet and hark

Inga kommentarer: