lördag 26 april 2008

Drömmare


"Time and only time will tell us
Tell: was I right or wrong?
When anger breaks through
I'll leave mercy behind"



Teatern häromdan var hyfsad, men det skulle väl vara 70-tal om jag fattade det rätt... och hur fel kändes inte det med ord från typ 1500-talet? Totalt skall jag säga. Dessutom var det samma scen hela tiden. ett rum med några soffor. Kul? Nja, vet inte det. Och några spelade flera personer. Det var också ganska förvirrande. Nåja, det var väl intressant på sitt sätt. Sassa följde inte med. Hur visste jag det? Haha, kände det på mig. Varför är en annan sak. Även om man anade det så... jaja.

Det är skönt med helg. Att vila och kunna vara uppe. Tyvärr är det också en tid då man borde ta igen skolarbeten och liknande. Det är en konst i sig att orka med det. Det gör jag inte i skrivande stund. Å andra sidan är klokcan närmare tolv och då brukar man väl inte alltid ha så mycket energi kvar heller. Får väl jobba lite med svenskan imorrn. Ja.. vill inte det. Men man måste ibland.

Jag drömmer... jag drömmer om så mycket. Massa är överdrivna saker, men det finns vissa saker som är lite mer realistiska. Att bli författare, exempelvis. Sååå svårt är det nog inte. Trots allt så blir massa personer publicerade. Att däremot kunna leva på det, det är en annan sak. En ganska svår sak. Tror inte jag har talangen för det, tyvärr. Men jag ska försöka, och får jag någon bok publicerad och verkligen kan kalla mig författare... ja, då kommer jag vara lycklig.

Inga kommentarer: