måndag 28 april 2008

Läskberoende


Jag funderade på det förut... Ange brukar säga att hon är läskberoende. Ibland tvivlar jag på det, men jag vet ju att det är så. Hon konsumerar (ett sånt vackert ord! haha) överdrivna mängder läsk och hem till henne är ett perfekt ställe att gå till om man är lite läsksugen. Hon har alltid läsk hemma. Nästan alltid iallafall.

Ganska enkelt ibland att känna igen ett beroende. Ange är väldigt beskyddande om sin läsk. Den är hennes. Hon tittar på när man dricker så att man bara tar små klunkar. Gäller inte till filmer då, då är hon sparsam med läsken och hushåller så att den ska räcka hela filmen. hon har själv sagt att hon ska sluta med läsk när hon flyttar. Hon kommer helt enkelt inte ha råd att finansiera ett sådant beroende, dessutom har hon enligt egen utsago för dåliga tänder för att fortsätta. Jag tror nog det går bra, bara Ange vill något så brukar det gå bra. man får väl hjälpa till genom att smita ut och fika nån gång, och dricka te. Massa te. Gott.

Faktiskt, jag kom fram till att jag inte dricker så vansinnigt mycket läsk. När mor och far köpt hem läsk så brukar jag ta 1/dag ungeför, det är 33cl, som en liten burk. Jag brukar dricka sån till hamburgare och pizza också när man äter ute, men det gör jag inte så vansinnigt ofta det heller. Jag antar att jag klarar mig ganska så bra, egentligen.


"It cannot be seen
But there's blood on the green
Only God knows I'm innocent
Take me, take me home"

Inga kommentarer: