söndag 28 september 2008

Att bo eller inte bo - hemma

Your face it haunts
My once pleasant dreams
Your voice it chased away
All the sanity in me


Det är frågan. Eftersom jag nu har börjat universitetet kanske man skulle flytta, men overall så trivs jag ganska så bra här, utan att nämna ingen hyra och slippa laga mat, haha. Dessutom är jag oftast i plugget på tisdagar och torsdagar, ibland andra dagar också men oftast de två. Så än så länge är pendlingen ingen större fara, och sålänge jag har min mp3 så klarar jag mig väldigt bra. Då sitter jag och filosoferar i största allmänhet och funderar på mina berättelser. Till exempel så kan man använda en del av ett grundkoncept man funderat på ett tag men samtidigt helt göra om historien på vissa delar, byta huvudperson, perspektiv etc etc. Ah, das is gut.

Jag borde verkligen uppdatera min blogg oftare. Jag kan ju inte direkt skylla på att jag glömmer bort det eftersom jag kollar Robins blogg ett par gånger per dag, jag brukar kika in på Teresias också... Tycker väl mest att jag inte har något att säga, alternativt så orkar jag inte. Haha.

Paper är jävligt jobbigt att skriva, så ofattbart segt. Och tråkigt, men det går. Segaste vi gjort hittills måste jag säga. Vetenskapliga texter... Jag avskyr dem. Dunno why. Men jag gör det.

Ah, jag känner mig härligt avslappnad i hela kroppen. Nästan. Det där var en lögn. Jag känner just recis nu att min ryggrad dödar mig. Men jag är för allmänt belåten för att bry mig just nu


1 kommentar:

ROBIN sa...

Jag tycker nästan du borde passa på att bo hemma ett tag till. Där har du sällskap och kan dessutom spara ihop pengar till dagen då du flyttar hemifrån :)