tisdag 24 februari 2009

Semla!

The last temptation will be all that's left for me
When I see those tears you cry
When I hear those lies you lie
When I see your creation now falling down on me
Is this the reason to be?



Random titel på inlägget, ja? Åt en nyss, gott.

Ah yes. Har börjat min vfu nu, 5 veckors praktik. Om det inte var för att jag var tvungen att börja 07.30 idag och måste göra det imorgon med så vore det ganska skönt. Slutar 16 utom på fredag då det blir 15. Nästa vecka? Ingen aning. Ska ha samma tider som min handledare (även fast hon sa att alla på avdelningen blir som mina handledare) och har inte fått veta något om nästa vecka än. Det kanske jag får veta på fredag eller så.

Hade tenta fredagen som var nyss, 20:e. Tror det gick rätt bra, om naturkuns
kap var den. Så har haft 3 tentor sen jag började plugga i höstas och fått godkänt på föregående 2, får väl se hur denna gick.

Har hämtat min nya chilla, som jag tingade för Blackys skull, från samma uppfödare som Ludde. Lejonhjärta heter han, en an ebony hane (alltså, han är brun!). Fick döpa honom själv, och hon döpte hans kullsyster till Madicken för att ha ett Astrid Lindgren-tema. Tommy köpte Madicken, han blev stormförtjust i henne. Lejons pappa är Norsk champion och var huuur fin som helst! Stor, mörk. Inte black velvet färgad som Blacky men Ebony, TOV tror jag. Dock med det fina mörka huvudet som Blacky också har som jag tycker så mycket om. Mamman dog dagen innan vi hämtade dem, väldigt, väldigt synd... Ulrika var helt förkrossad. Dessutom är Lejon och Madde morbror och moster till Tommys silvermarm
orerade chilla Chéri. Liten värld!

Jag borde tänka ut mer inför arbetena jag ska ha på vfun men jag har varit så vansinnigt trött när jag kom hem idag. Skulle vara kul att diskutera dem med Robin och Teresia eller så. Teresia kan ju det här med yrket och barn och Robins idéer är oftast pwnage (muahahaha).

Well, en liten update om typ inget. Läste i de bloggar jag spionerar på och kände mig manad att skriva ett eget inlägg. I should do that more often, yes I should.



2 kommentarer:

ROBIN sa...

Yes you should! Jag kan definitivt vara med och ge lite feedback, och jag tror inte Teresia har nåt emot att prata heller :)

Teresia sa...

Nej, jag skulle inte ha något emot att prata :)